Recommend
3 
 Thumb up
 Hide
12 Posts

BGG» Forums » Gaming Related » Trades

Subject: Diskusjonstråd for den norske byttesirkelen, juni 2015 rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
This is the discussion thread for the Norwegian Math Trade
Dette er diskusjonstråden for den norske byttesirkelen. Geek Listen er her:
http://boardgamegeek.com/geeklist/192056

Post alle spørsmålene/forslagene/kommentarene/tankene dine relatert til byttesirkelen her. Har du ønsker for spill du gjerne vil se i byttesirkelen kan du også legge ut de her.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Det var fire stk som ikke hadde sendt inn ønsker, så jeg sendte ut en geekmail i håp om å kanskje få med de siste :) Det stenges for innsending av ønsker ca kl 22:30 og foreløpige resultater vil komme kort tid etter det.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Og plutselig var vi nede i bare to som mangler :)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Da er det foreløpige resultatet lastet opp til OLWLG, du finner dem her:
http://bgg.activityclub.org/olwlg/trades-summary.cgi?listid=...

Som vanlig gir vi en dag eller to for å sjekke for feil, så ikke send noe enda, takk :)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Rune
Norway
Bergen
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Ser bra ut! Eneste problemet er at jeg har totalt feilet målsetningen om å få mer plass i skapet til nye spill etter denne runden....
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Rune wrote:
Ser bra ut! Eneste problemet er at jeg har totalt feilet målsetningen om å få mer plass i skapet til nye spill etter denne runden.... :P
Jo takk, kjenner den følelsen. Faller for fristelser hver gang ^^ Viking ser ut som han har skjønt hvordan det skal gjøres, får prøve å lære noen triks av han ;)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Det er ikke meldt om noen problemer, så da gir jeg grønt lys for sending av spill! Takk til alle som deltok denne gangen, og vel møtt igjen :)

Avslutningsvis har jeg en liten poll som jeg hadde satt stor pris på om folk svarte på. (det andre spørsmålet er strengt tatt kun relevant for folk i/rundt Trondheim)

Poll
1. Hvor ofte vil du ha byttesirkler som denne?
Annenhver måned
Hver fjerde måned
Sjeldnere
Samma for meg!
2. Hvis frekvensen at byttesirkler går ned, kunne jeg tenkt meg å prøve en lokal no-ship byttesirkel her i Trondheim. Høres det interessant ut?
Ja!
Nei.
      16 answers
Poll created by Gawain

Takk igjen! :)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Hvis noen lurer på hvordan en slik lokal no-ship trade eventuelt ville ha foregått, så er det veldig likt hva vi gjør i disse byttesirklene allerede, med det unntaket at vi ikke sender i posten, men heller møtes et sentralt sted for å levere/hente spill. Det kan altså hende at det blir to turer på deg, hvis ikke det du skal ha er "inne" enda. Det er også mulig jeg selv kan hente/levere fra/til de mest lokale :)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ole Enes Ebbesen
Norway
Bergen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Jeg svarte «sjeldnere». Som noen påpekte i traden er det mye de samme spillene som kommer hver gang. Jeg har tro på at det blir større utbytting av spill ved sjeldnere trade. Det blir litt mer stas/happening også. :-) Med sjeldnere mener jeg kanskje en i halvåret. Eller kanskje uregelmessig, en stund etter store spillanskaffelsesbegivenheter som f.eks. jul, Essen og påske.

Så svarte jeg «ja» på andre spørsmål. Nå bor jeg jo i Bergen, så det blir jo feil. Men generelt sett er jeg veldig positiv til no-Ship Math trades. Når jeg ikke trenger å betale (frakt) for hvert bytte er terskelen for hva jeg vil bytte mot hva veeeeeldig mye lavere.

Jeg er ikke fremmed for å kjøre no-Ship Math trades i Bergen, dersom det er interesse for det.
Men forrige gang var vi bare tre stykk. :-)
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Kunne jo vært veldig gøy om vi fikk samkjørt, at noen har i Bergen samtidig som Trondheim, Oslo, Tromsø, osv... Og det er jo på ingen måte noe krav til at alle må være med hver gang. Så hvis det er noen ildsjeler rundtom som kan/vil ta det på seg er det bare å hyle ut :) Jeg kan til og med sette opp alt rundt det og kjøre selve math trade-biten herfra, såfremt noen andre tar ansvar for den fysiske biten på hvert sted.

Angående sjeldnere så er jeg litt inne på den "to ganger i året" selv. Får se hva resten mener :)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Odd-Gunnar Wikmark
Norway
Kvaloysletta
flag msg tools
mbmbmbmb
Jeg kan godt være koordinator for Tromsø området, men så langt jeg vet er det ingen andre enn meg herfra som er med i byttesirkelen.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ole Enes Ebbesen
Norway
Bergen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Gawain wrote:
Kunne jo vært veldig gøy om vi fikk samkjørt, at noen har i Bergen samtidig som Trondheim, Oslo, Tromsø, osv... Og det er jo på ingen måte noe krav til at alle må være med hver gang. Så hvis det er noen ildsjeler rundtom som kan/vil ta det på seg er det bare å hyle ut Jeg kan til og med sette opp alt rundt det og kjøre selve math trade-biten herfra, såfremt noen andre tar ansvar for den fysiske biten på hvert sted.
Jeg kan godt ta på meg den fysiske biten i Bergen dersom det blir aktuellt. Jeg har vært inne på tanken selv om å samkjøre flere no-ship math trades, men har tenkt at det er mye styr. Det er IKKE veien å gå dersom vi ønsker flere deltakere til byttesirkelen - det er allerede komplisert nok for nybegynnere som det er.
Men for oss die-hards math tradere er jo det morsomt.

Jeg ser for meg at dette blir enklere/større om man involverer spillklubber i de forskjellige byene. Kanskje spillklubbene selv har spill de ønsker å bytte bort seg i mellom?
Men min favorittklubb i Bergen virket ikke særlig interessert i byttesirkler, da jeg ymtet frempå om det for et år siden.
Det er stort sett Rune Berge og meg som synes det er morsomt.

Gawain wrote:

Angående sjeldnere så er jeg litt inne på den "to ganger i året" selv. Får se hva resten mener
Resten mener "hver fjerde måned". Det er kanskje et godt sted å begynne?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls