Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
This is the discussion thread for the Norwegian Math Trade
Dette er diskusjonstråden for den norske byttesirkelen. Geek Listen er her:
https://boardgamegeek.com/geeklist/246912/norsk-byttesirkel-...

Post alle spørsmålene/forslagene/kommentarene/tankene dine relatert til byttesirkelen her. Har du ønsker for spill du gjerne vil se i byttesirkelen kan du også legge ut de her.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Astrid N.
Norway
Oslo
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Hei.
Tusen takk for at du lager dette her!

Et spørsmål: Det er litt motsigende og feil dato angående tidsfristen for ønsker:

Listen lukkes for nye innlegg mandag 22. oktober 2018.
Frist for innsending av ønsker er fredag 2. oktober 2018.

%Options%
Deadline-Offers: Monday, October 22th, 2018, 8:00 PM CET
Deadline-Wants: Friday, October 26th, 2018, 8:00 PM CET
%End%

Er det 2. NOVEMBER eller 26. oktober som gjelder?
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Heisan! Så det nettopp selv :D 26. oktober er riktig ja. Ikke spør meg hvor det 6-tallet hadde gjemt seg hen ^_^ Datoen i OLWLG (som har konstant countdown) er uansett den som gjelder.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ole Enes Ebbesen
Norway
Bergen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
OLWG må oppdateres manuelt, om jeg ikke husker feil. Det er alltid litt treghet før ting dukker opp i OLWG.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ole Enes Ebbesen
Norway
Bergen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Jeg er forresten på utkikk etter:
Zooloretto
10 days in Asia
10 days in Africa
10 days in Europa
Gulo Gulo
Oceanos

Om noen er interessert i å legge det til i byttesirkelen.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Geeklisten er nå lukket for nye tillegg, og det er åpnet for innsending av ønsker via OLWLG.

OBS! Ønskene dine er ikke sendt inn før du får en geekmail som bekrefter det! Får du ikke en geekmail, har du glemt noe! (sannsynligvis ikke klikket den siste knappen, se mer i guiden her: http://boardgamegeek.com/thread/759208/norsk-guide-til-math-...)
Ikke vær redd for å send inn "for tidlig", du kan alltid gjøre endringer og sende inn ønskelisten på nytt, så mange ganger du vil! (fram til fristen går ut, selvsagt...)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Da er de foreløpige resultatene lastet opp til OLWLG. Ta en kikk, og meld tilbake hvis du oppdager noe som kan være feil. IKKE send spill enda!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Resultatene blir stående, så det er bare å sende spill (for de 2 det gjaldt :D)

Takk til alle som ble med! Vi sees igjen over nyttår :)
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ole Enes Ebbesen
Norway
Bergen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Den er grei. Takk for nok en byttesirkel, Gawain.
Jeg skjønner ikke at det ikke er flere nordmenn som er interessert i dette.
Er det manglende interesse, eller vet ikke folk om det?
4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Stein Surland
Norway
Hokksund
Buskerud
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Ebbe wrote:

--------

Helt enig. Kjempejobb Gawain!

Hva med om vi som nå har vært med prøver å promotere Math Trade'en neste gang? Det være seg ulike Facebook-grupper som vi er med i, spillklubber, Twitter, spillkamerater, venner og bekjente?
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ole Enes Ebbesen
Norway
Bergen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Spilljeger wrote:
Ebbe wrote:

--------

Helt enig. Kjempejobb Gawain!

Hva med om vi som nå har vært med prøver å promotere Math Trade'en neste gang? Det være seg ulike Facebook-grupper som vi er med i, spillklubber, Twitter, spillkamerater, venner og bekjente?

Jeg synes det er en god idé. Jeg regner med at det må være mange kandidater på de diverse facebook-spillgruppene.

Det er jo også et kjent problem at math trader er vanskelig å forstå for folk som er helt nye til det. Jeg har inntrykk av at det er to hovedproblem:
1) Folk er redd for å legge til spill fordi de er redd for at det da kan bli byttet med hva som helst utenfor deres kontroll.
2) De skjønner ikke poenget med math trade - hvorfor ikke bare bytte én til én?

Og så hjelper det jo ikke at OLWLG ser ut som et windows 3.0 program.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Fridjof B
Norway
Tranby
Norway
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Math traden er nok veldig bra, men jeg synes det er for mye stress å pakke og sende, samt at portoen er for høy. Særlig er dette uøkonomisk når det sendes ett og ett spill. For meg er det ikke så viktig å selge unna, ei heller har jeg noen skrikende behov.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Takk for hyggelige ord! Interessen går mye opp og ned gjennom året, så er nok endel tilfeldigheter ute og går. Sikkert mange som ikke hadde tid engang denne gangen pga f.eks. Spiel. Jeg tror også OLWLG fortsatt er en litt for høy terskel for enkelte, så jeg vurderer fortløpende å la enkelte få levere ønskene sine i klartekst, så får jeg heller oversette de til "olwlg-kode", men det er så sjukt mye jobb.

greetingsfrombergen wrote:
Math traden er nok veldig bra, men jeg synes det er for mye stress å pakke og sende, samt at portoen er for høy. Særlig er dette uøkonomisk når det sendes ett og ett spill. For meg er det ikke så viktig å selge unna, ei heller har jeg noen skrikende behov.

Jupp, jeg er litt enig der. Men samtidig så er jeg litt der at jeg gledelig betaler portoen (drøy hundrings, vanligvis) for å bytte bort et spill som støver ned mot et nytt et som kanskje blir den nye favoritten (iallfall for en stund) :) Men samtidig så tenker jeg mer og mer på å arrangere lokale trades, hvor folk bare kan møte opp og levere/hente spillene sine, men det krever ekstremt mye mer av meg!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Fridjof B
Norway
Tranby
Norway
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Gawain wrote:

Jupp, jeg er litt enig der. Men samtidig så er jeg litt der at jeg gledelig betaler portoen (drøy hundrings, vanligvis) for å bytte bort et spill som støver ned mot et nytt et som kanskje blir den nye favoritten (iallfall for en stund) Men samtidig så tenker jeg mer og mer på å arrangere lokale trades, hvor folk bare kan møte opp og levere/hente spillene sine, men det krever ekstremt mye mer av meg!

Ja, jeg vil tro lokale bytter er mer effektivt for folk i siviliserte strøk ;-) For andre så blir det litt kjipt, selvfølgelig. Dog jeg tror det vil kreve ekstremt mye mindre om man lager en auksjonsliste i forkant av lokale eventer. Type Essen 2018 no-shipping auction. Da går det jo mer eller mindre av seg selv, dersom man blir enige om en møteplass i forkant.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Det som er greit med Essen er at det er over flere dager. Ikke like enkelt å få folk til å møtes utover slike events. Hadde jeg vært LITT mer forutseende så kunne jeg f.eks. organisert noe sånt til Hexcon her i Trondheim, men det er allerede 16. november, og jeg blir like overraska hvert år xD

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Rune
Norway
Bergen
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Er enig i det som blir nevnt over, at Math Trades er litt vanskelig å sette seg inn i og dermed har høy inngangsterskel (når du har gjort det en gang er det jo kjempelett), og at portokostnadene er et problem. Lokal bytting vil jo eliminere porto, men math trades funker jo best når det er mange deltakere...

For oss i Bergen ser jeg at Atlanticon og Hyperion skal arrangere brettspillbyttedag i november, så det kan være verdt å sjekke ut

http://www.atlanticon.org/?page_id=248

Uansett: Mange takk til Tor for at du arrangerer disse Math tradene!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ole Enes Ebbesen
Norway
Bergen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Rune wrote:
For oss i Bergen ser jeg at Atlanticon og Hyperion skal arrangere brettspillbyttedag i november, så det kan være verdt å sjekke ut

http://www.atlanticon.org/?page_id=248

Sykt kult - takk for tips! Da sees vi der?
Jeg skal ihvertfall, skal skrelle av samlingen med hard hånd. Det er jo forferdelig mye som ikke blir spillt......

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Rune
Norway
Bergen
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Ebbe wrote:

Sykt kult - takk for tips! Da sees vi der?

Satser på det!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Magnus Østrem
Norway
flag msg tools
mbmb
Er det planlagt ny byttesirkel?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
GameMagus wrote:
Er det planlagt ny byttesirkel? :)

Jupp, februar!
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Magnus Østrem
Norway
flag msg tools
mbmb
Gawain wrote:
GameMagus wrote:
Er det planlagt ny byttesirkel?

Jupp, februar!

Er det ett forum eller noe jeg kan abonnere på?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Er ikke noe hemmelig formel for tidfestingen nei, om det var det du lurte på (hver fjerde måned, så februar, juni og oktober). Hvis du vil ha en geekmail når en ny starter opp, så kan jeg legge deg til på en liste :)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Magnus Østrem
Norway
flag msg tools
mbmb
Veldig gjerne! Takk
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.