Recommend
7 
 Thumb up
 Hide
64 Posts
1 , 2 , 3  Next »   | 

BoardGameGeek» Forums » Gaming Related » Trades

Subject: Norsk byttesirkels diskusjonstråd, juni 2011 (Norwegian Math Trade, discussion thread) rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Her kan du diskutere "Den første(?) norske byttesirkelen", stille spørsmål, osv. Du kan også foreslå spill du er på utkikk etter.

Her er Geeklisten for byttesirkelen: http://www.boardgamegeek.com/geeklist/68633

Hvis du har noen som helst bekymringer for å delta, så ikke nøl med å spørre! Jeg vet godt at f.eks. OLWLG kan se forferdelig skummel ut ved første øyekast, men med litt hjelp går det veldig greit for seg :)
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Jeg kan vel rulle igang ballen med spill jeg er på utkikk etter selv:
Space Alert
Powerboats
Mansions of Madness
Glen More
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ole Enes Ebbesen
Norway
Bergen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Da har jeg lagt inn noen spill.

Jeg har brukt hele kvelden på å skjønne hvordan trade i OLWLG.
Håper jeg har gjort det riktig i min første math trade.

Veeeeeeeldig bra initiativ, Tor Sverre!

Er poenget med velge tre at vi f.eks. bytter slik at
du får Carcassonne,
jeg får "Birds on a wire", "Romana Strada" og "Big Manitou"?

Eller har jeg misforstått?
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Supert! Kjempefint at flere blir med :D Du trenger forsåvidt ikke bekymre deg for OLWLG riktig enda :) Men når den tid kommer er det bare å fyre løs med spørsmål. Kan prøve å sette sammen en kjapp guide på norsk hvis det er ønskelig.

En liten ting: på Carcassonne-artikkelen din er det kjempefint om du linker til alle expansionene i selve hovedteksten. Hvis du bare klikker edit under innlegget, så ser du en "Insert Geek Link" rett over redigeringsvinduet. Velg "Board Game" og begynn å skriv navnet på expansionen, så dukker den etterhvert opp i en liste som du bare kan klikke på navnet også "OK". Får du lagt inn alt vil de også korrekt vises som sweeteners i OLWLG.

Jeg skjønner om det føles som mye arbeid med en foreløpig så liten trade, men det gjør det veldig mye mer oversiktlig. Dette er ikke noe jeg kommer til å hive ut folk fra traden for, bare så det er sagt :) Forøvrig kan du ved senere Math Trades benytte deg av OLWLG for å legge ut tingene på nytt. Den kan gå tilbake til tidligere trades og vise deg hva du hadde lagt ut, og gir deg muligheten til å legge det ut på nytt (i senere trades) med ett enkelt klikk! Så like greit å få det rett med en gang ;)

Engelsk gjør lite for min del (tenkte ikke på det selv før jeg plutselig skulle legge ut mine egne), men jeg ser du har fått oversatt det allerede :)
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Ebbe wrote:

Er poenget med velge tre at vi f.eks. bytter slik at
du får Carcassonne,
jeg får "Birds on a wire", "Romana Strada" og "Big Manitou"?

Eller har jeg misforstått?
Ja byttet er alltid 1 artikkel for 1 annen. De spillene jeg har samla i den "velg 3" er spill som jeg mener er såpass små/enkle at de ikke er verdt "samme prisen" som et "vanlig" spill. Men det er veldig mye synsing inn i bildet :) Strada Romana f.eks. er et fullverdig spill som lett kunne vært alene. Så ja, den som eventuelt "vinner" den artikkelen får fritt velge 3 av de spillene som er listet. På en måte er det akkurat det samme som du har gjort med Carcassone, eneste forskjellen er at her har man et valg.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ole Enes Ebbesen
Norway
Bergen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Hm, skjønner.
Takk for forklaringen.

Jeg forstod ikke helt fordelen
med det til å begynne med, men
man vil jo gjøre artikkelen
mest mulig attraktiv. 3 små spill
er jo alltid festlig.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Steve Ignorant
Norway
flag msg tools
badge
You are likely to be eaten by a grue.
mbmb
Bra tiltak!

Jeg har vært med flere ganger på den europeiske og det er alltid kjekt.
Har ikke muligheten til å være med denne gangen, men jeg har flere spill å legge ut neste gang. Ser fram til det.

Lykke til med byttingen!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Stig Morten
Norway
Kvernaland
flag msg tools
Thunder Alley: Crew Chief Expansion - Coming soon to Kickstarter!
badge
Evil lurks here!
mbmbmbmbmb
Bra tiltak.

Jeg har veldig lyst på den Formula D promoen du har lagt ut, men har lite å legge ut selv.
Bare Ticket to Ride: The Dice Expansion, men hva skjer viss ingen ønsker den?

Stig Morten
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Steve Ignorant
Norway
flag msg tools
badge
You are likely to be eaten by a grue.
mbmb
Da skjer det ingenting. Jeg la ut 9 spill, tror jeg, i den forrige europeiske og fikk bare byttet bort ett. Du sender aldri bort noe uten å få tilsvarende antall pakker tilbake. Var det det du mente?

God helg!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ole Enes Ebbesen
Norway
Bergen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Jeg er ikke uinteressert i dice expansion.
Så hvis f.eks. Tor Sverre har lyst på min Unbongo: duel,
så:
Sender jeg Ubongo: duel til Tor Sverre,
Sender Tor Sverre Formula til deg,
Sender du Dice expansion til meg.

For eksempel.
Det kommer jo an på hva andre ting som kommer på bordet.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Børge N
Norway
Porsgrunn
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Vi må vel ha litt flere spill med for å få noe action, så nå har jeg lagt inn fem bytteforslag.

Har alltid vært litt interessert i byttesirkler (bra ord, forresten!), men utenlands porto har alltid vært litt avskrekkende. Bra initiativ!
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Geir Wahlquist
Norway
Drammen
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Dette er absolutt noe jeg kunne tenke meg å være med på, men er foreløpig ikke så mange spill jeg ønsker på listen. Men man må vel ikke legge til ønske til alle spill...? Er vel slik at man legger til spill og om man ikke ønsker noe på listen i øyeblikket blir det byttet om det skulle vise seg at andre ønsker det/ kommer med forslag til bytte? Eller jeg selv redigerer ønsker etter som listen blir lengre.

Hmm, håper det er ok jeg forsøker å legge til noen spill :)

Edit: Jeg la til noen spill og håper det ble riktig...
Er det slik at jeg må vente litt før jeg kan legge til ønsker? Ser at spillene jeg la til ikke ligger i listen på OLWLG
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Øksendal
Norway
Oslo
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Gode greier dette!

Jeg har slengt inn noen spill.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Olimar wrote:
Dette er absolutt noe jeg kunne tenke meg å være med på, men er foreløpig ikke så mange spill jeg ønsker på listen. Men man må vel ikke legge til ønske til alle spill...? Er vel slik at man legger til spill og om man ikke ønsker noe på listen i øyeblikket blir det byttet om det skulle vise seg at andre ønsker det/ kommer med forslag til bytte? Eller jeg selv redigerer ønsker etter som listen blir lengre.

Hmm, håper det er ok jeg forsøker å legge til noen spill :)

Edit: Jeg la til noen spill og håper det ble riktig...
Er det slik at jeg må vente litt før jeg kan legge til ønsker? Ser at spillene jeg la til ikke ligger i listen på OLWLG
Okay, flere ting her jeg gjerne vil svare på:
- Det at du enda ikke ser noen spill du har lyst på er helt feil innstilling. Om dere er 2 stk som har den innstillinga, så er det fullt mulig dere sitter med drømmespillene til hverandre og bare venter på at noen andre skal gjøre noe. Det kommer vi ingen vei med ;) Å legge ut spill betyr IKKE at du bytter dem bort til hva som helst. Det er kun først når du sender inn ønsker for dem at det er noen sjanse for at de blir byttet bort, så du har ingenting på å tape bare på å legge ut spillene.

- OLWLG må oppdateres manuelt, så det kan fort ta noen timer før jeg registrerer at noe har skjedd og gjør det.

- Det åpnes ikke for å legge inn ønsker før listen er stengt (og på det tidspunktet kan det ikke legges ut flere spill).

Alt dette skal allerede være nevnt i listen, men alltids greit å gjenta :)
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ole Enes Ebbesen
Norway
Bergen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Listen begynner å se BRA ut!
Det er mye jeg kunne tenke meg der.

Kjedelig med tak på 5 items.

- Ole Enes
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
At du syns det taket er kjedelig lover veldig bra for fremtidige byttesirkler ;D Jeg ante ikke hvilken respons som kom til å bli når jeg starta opp, så måtte nesten helgardere meg for begge deler (alt fra ingen til potensielt flere hundre interesserte). For ikke å drukne i moderasjonsarbeid på mitt første forsøk satte jeg taket på fem. Det har også en bieffekt av at folk gjerne legger ut de fem "beste" artiklene sine og vi slipper "skrotet" ;) Når det er sagt så forsvinner nok det taket ganske elegant neste gang, såfremt alt går bra.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ole Enes Ebbesen
Norway
Bergen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Hehe, skjønner godt at du ikke vil ha Math-traden som en heltidsjobb.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Øksendal
Norway
Oslo
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Hva skjer når mange er interessert i det samme spillet? Er det han som er først ute med å legge det på want-lista si som får det eller er det tilfeldig eller annet?
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Det kommer alltid an på hva som fører til flest bytter. (Trade Maximizer) Vet ikke om jeg trenger å gå noe nærmere inn i detalj på hva det betyr, eller om det sier seg selv?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Øksendal
Norway
Oslo
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Gawain wrote:
Det kommer alltid an på hva som fører til flest bytter. (Trade Maximizer) Vet ikke om jeg trenger å gå noe nærmere inn i detalj på hva det betyr, eller om det sier seg selv?
Okay, neida det holder.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Thor Braadland
Norway
Oslo
flag msg tools
designer
Thor Egil Braadland, Oslo
badge
Thor Egil Braadland, Oslo
mbmbmbmbmb
Bra initiativ!

Jeg har nå lagt inn noen av mine spill jeg kunne tenke meg å bytte bort (fem stykker) og samtidig krysset av på noen jeg kunne tenke å bytte til meg.

Men jeg er usikker på om jeg har gjort dette riktig - du skriver for eksempel et sted at det ikke er lov å legge inn ønsker før lista er stengt. Men jeg likevel trykket "Add" for å markere hva jeg kunne tenke meg. Feil eller riktig?

Noen som har mulighet til å sjekke at jeg har gjort det riktig?

At det opereres med to forskjellige lister virker noe merkelig. Muligens et dumt spørsmål, men finnes det ikke smartere å gjøre dette på?
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Michael Pavelich
Norway
Nordfjordeid
flag msg tools
mbmbmbmbmb

Kan eg legge til spel på OLWLG og så gjer alt derifrå eller bør eg legge ut spel på sjølve geeklist?
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ole Enes Ebbesen
Norway
Bergen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Du legger ut spill på OLWLG, så popper de opp på Geeklisten av seg selv.

Så kan du eventuellt endre beskrivelse og slikt på Geeklisten senere, om du ønsker.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Øksendal
Norway
Oslo
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Wapahala wrote:

Kan eg legge til spel på OLWLG og så gjer alt derifrå eller bør eg legge ut spel på sjølve geeklist?
Jeg har ikke fått til å legge til spill i OLWLGen (har prøvd), men det gikk fint å legge de ut i selve math trade-tråden (ved å klikke på "add item" nederst til høyre for førsteinnlegget). Da blir spillene registrert i OLWLGen senere (etter at administrator har godkjent det).
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Denis Braekhus
Norway
Oslo
Oslo
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Hei, bra tiltak, men GUI/interaksjonsdesignet på den Online Wantlist toolen er .. slitsomt dårlig

Jeg linket BGG kontoen min mot OLWLG, men får ikke opp noen spill (enda jeg definitivt har ting merket "For Trade" i samlingen min). Forsøkte å gå tilbake til Home og inn i Add igjen uten at det hjalp noe.

1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
1 , 2 , 3  Next »   |