Recommend
5 
 Thumb up
 Hide
26 Posts
1 , 2  Next »   | 

Oorlogsdag» Forums » News

Subject: Vooraankondiging: Achtste Oorlogsdag 6 november 2011 rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
M@tthijs
Netherlands
Venlo
flag msg tools
Budo and boardgames...
badge
...weapons and wargames
mb
L.S.,

Zoals van vanouds is de lokatie 't Broeinest in Eindhoven. Tijd is van 11 tot 11.

Wie wil zondag 6 november komen wargamen?

Aanmelden is een intentieverklaring; geen belofte waaraan kosten verbonden zijn. Bij 10 aameldingen (5,= p.p.) kan ik de zaal vastleggen. Graag z.s.m. aanmelden, anders lopen we kans dat we uiteindelijk geen zaal hebben!

Aangemeld: anemaat, bdegroot, cnmrun, dpnn, Dr. No, herrmann, hschmeitz, htappert, niek_e, (niet hele dag), raydwa, Seth_Logan, SharkPilot, Tegarend, Tsaar, voynitsky, zodiak (niet hele dag) en ikzelf

------------------------------------------------------------------ +
17 aanmeldingen 'zeker tot waarschijnlijk'; zaal gereserveerd

Er is nog makkelijk plek voor een man of 10!
Zaalhuur op basis van de huidige aanmeldingen: ong € 3,25 p.p.

------------------------------------------------------------------

Voor de nieuwkomers:
Wat zijn de Eindhovense Oorlogsdagen?
Een dag lang wargames spelen met gelijkgestemden in en buiten de regio. Vorige keren deelnemers van België tot Amersfoort, Kaldenkirche tot Dordrecht. De dag is bedoeld om in een gemoedelijke sfeer elkaar via het het bord te vernietigen, en de banden tussen wargamers onderling aan te halen en te onderhouden. Neem je agenda mee, want voor je het weet maak je een afspraak met de andere deelnemers om bij iemand thuis een andere veldslag uit te vechten.

Welke spellen worden er gespeeld?
Dat is aan de deelnemers, want we nemen zelf onze spellen mee. De richtlijn is dat er echte wargames gespeeld worden, dus geen Risk of Axis & Allies, en ook geen fantasy spellen, al zijn ze nog zo krijgslustig. Er is wat dat betreft geen harde scheidslijn, maar tot nu toe heeft iedereen vrij goed aangevoeld wat al dan niet op deze dag thuis hoorde.

Er kunnen weer vooraf spellen voorgesteld en afgesproken worden. Gebruik hiervoor de Achtste Eindhovense OorlogsDag geeklist (link)

Hoe ziet zo'n dag eruit?
Om een indruk te geven: het verslag van de Zevende Oorlogsdag staat hier. Het verslag van de eerste Oorlogsdag vind je hier.

De lokatie is opnieuw Broeinest te Eindhoven, omdat dat zo goed bevallen is tot nog toe. De sfeer is prima daar en de capaciteit vooralsnog voldoende.

De opzet is hetzelfde als de vorige keren. Dat wil zeggen dat we eerst bekijken wie er allemaal komen, we stellen alvast wat spellen voor die gespeeld gaan worden en tenslotte proberen we daar concrete afspraken over te maken. De dag loopt van elf tot elf (11-23), dus grofweg zijn er twee sessies, met wat vulling voor erbij. Tussentijds halen we chinees of net waar de meeste mensen zin in hebben.

De kosten worden gedeeld door het aantal deelnemers, net als voorgaande keren. Zaalhuur gedeeld door aantal deelnemers, dat komt uit op 5euro p.p. of minder (tot ong. €3). Daarnaast kan ter plekke koffie, T, fris, bier en wijn worden genuttigd, middels een turflijst die, als altijd, aan het eind vd avond wordt afgerekend. Geen commerciële prijzen. Eigen consumpties mogen mee. In het verleden hebben we rond etenstijd altijd een Chinese rijsttafel gehaald - deelname hieraan ook vrijwillig.

De promotie Ik hoop dat iedereen al zijn (potentiële) wargamers in z'n omgeving hierop wijst. Dan groeien de Eindhovense Oorlogsdagen langzaam maar zeker door.

Gebabbel in aanloop naar de vorige dagen:
Draadje Zevende Oorlogsdad, Draadje Zesde Oorlogsdag, Draadje Vijfde Oorlogsdag, Draadje Vierde Oorlogsdag, Draadje Derde Oorlogsdag, Draadje Tweede Oorlogsdag, Draadje Eerste Oorlogsdag

2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bart de Groot
United Kingdom
Oxfordshire
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Re: Vooraankondiging: Achtste Oorlogsdag 11 november 2011
In de subject staat 11 november.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M@tthijs
Netherlands
Venlo
flag msg tools
Budo and boardgames...
badge
...weapons and wargames
mb
blush 'k Zag het net met de mailing. Dat was een snelle van je! laugh Gecorrigeerd.

Edit: 37 persoonlijke uitnodigingen verzonden + aankondigingen op 5 guilds en 1 forum, tot zover...
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Kris Van Beurden
Belgium
Leuven
Vlaams-Brabant
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Definitely geinteresseerd.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bart de Groot
United Kingdom
Oxfordshire
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Je mag mij ook toevoegen aan de lijst aangemelden.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Schmeitzer
Netherlands
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Zeer waarschijnlijk ben ik er ook weer bij.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Raymond de Waard
Netherlands
Dordrecht
Zuid-Holland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Ik ben zeker van plan te komen dus zet mij er maar bij.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Proudly annoying Capitalists since 1959
Cuba
Santa Clara
flag msg tools
badge
Heaven has no rage like love to hatred turned, Nor hell a fury like a woman scorned
mbmbmbmbmb
Zet mij maar op de "wellicht" lijst.

Op dit moment zit ik in Qatar en ik zou per 31-oct terug naar NL moeten komen, maar de dingen veranderen hier nogal eens.

Tegen eind oktober weet ik het zeker, maar voor nu zou ik graag erbij staan.

Gr, Haring
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jérôme
Netherlands
Eindhoven
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Het wordt hoog tijd dat mijn honger naar een episch oorlogspel weer gestild wordt. Present, tenzij werk tussenbeide komt.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M@tthijs
Netherlands
Venlo
flag msg tools
Budo and boardgames...
badge
...weapons and wargames
mb
K1504 wrote:
Ik kom zeker ook, maar ik weet niet zeker of ik de hele dag ( tot 23.00) kan blijven.
Geen probleem, van harte welkom.

Ook bij eerdere Dagen waren er mensen tot 18:00, of vanaf, of... verzin maar een variant.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Marc Pulles
Netherlands
Eindhoven
Unspecified
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Zet me maar op de lijst. Ik ben smiddags en s'avonds wederom van de partij.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M@tthijs
Netherlands
Venlo
flag msg tools
Budo and boardgames...
badge
...weapons and wargames
mb
Gedaan. En voynitsky heeft me gePMd dat hij komt, dus gaat lekker met de aanmeldingen!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Niek van Diepen
Netherlands
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Noteer mij ook maar. Ik kijk of ik nog wat meer Casus-Belli-leden uit Nijmegen meekrijg.

Niek van Diepen
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Raymond de Waard
Netherlands
Dordrecht
Zuid-Holland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Leuk Niek dat je ook van plan bent om te komen. Het wordt zo een leuke groeps bijeenkomst van echte board wargamers.

Grtz, Raymond
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Herman Budde
Netherlands
Eindhoven
flag msg tools
Ik zal er ook bij zijn.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
cheezer
Netherlands
Edam
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Ik wil ook graag aanschuiven op de Achtste Oorlogsdag, dus bij deze meld ik me (voor de eerste keer) aan!
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M@tthijs
Netherlands
Venlo
flag msg tools
Budo and boardgames...
badge
...weapons and wargames
mb
Leuk! Nieuwe mensen!

Hou ook Achtste Eindhovense OorlogsDag-geeklist in de gaten. Voeg spellen toe of ga in op uitnodigingen!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Karel P
Netherlands
Rosmalen
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Tot mijn grote spijt ben ik zondag as vanwege priveomstandigheden verhinderd naar Eindhoven te komen. Volgende oorlogsdag wil ik er graag bijzijn. Mijn verontschuldigingen voor de overlast

gr Karel
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Niek van Diepen
Netherlands
flag msg tools
mbmbmbmbmb
De hele toestand rond het overlijden van mijn vriend Frank van den Bergh heeft me nogal aangegrepen. Even over gedacht af te zeggen, maar dat zou Frank niet gewild hebben. Ik kom dus, en ik zal nog wat suggesties toevoegen aan de voorstellenlijst.

Niek vD
4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M@tthijs
Netherlands
Venlo
flag msg tools
Budo and boardgames...
badge
...weapons and wargames
mb
dpnn wrote:
De hele toestand rond het overlijden van mijn vriend Frank van den Bergh heeft me nogal aangegrepen. Even over gedacht af te zeggen, maar dat zou Frank niet gewild hebben. Ik kom dus, en ik zal nog wat suggesties toevoegen aan de voorstellenlijst.

Niek vD
Gecondoleerd!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
niek e
msg tools
Zoals al vermeld, zal ik er ook bij zijn.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
the one and only
Germany
Nettetal - Kaldenkirchen
NRW
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Nobody has posted here since Sunday? shake

Thanks everybody for the wonderful day in Eindhoven.
I'm looking forward to meeting you all again.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M@tthijs
Netherlands
Venlo
flag msg tools
Budo and boardgames...
badge
...weapons and wargames
mb
Het was weer erg leuk. En 2 spellen gespeeld die ik nog nooit had gedaan, dat was weer de moeite!
thumbsup
4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
cheezer
Netherlands
Edam
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Ik vond het ook een fantastische dag. Volgende keer ben ik er (als het even kan) zeker weer bij!

Gegroet!

Kees
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Seth
Netherlands
Eindhoven
Noord Brabant
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
_Kael_ wrote:
Het was weer erg leuk. En 2 spellen gespeeld die ik nog nooit had gedaan, dat was weer de moeite!
thumbsup

Heb je al een nieuwe datum?
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
1 , 2  Next »   | 
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.