Recommend
5 
 Thumb up
 Hide
35 Posts
1 , 2  Next »   | 

BoardGameGeek» Forums » Gaming Related » Trades

Subject: Diskusjonstråd for den norske byttesirkelen, oktober 2012 rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
This is the discussion thread for the Norwegian Math Trade
Dette er diskusjonstråden for den norske byttesirkelen. Geek Listen er her:
http://www.boardgamegeek.com/geeklist/147817

Post alle spørsmålene/forslagene/kommentarene/tankene dine relatert til byttesirkelen her. Har du ønsker for spill du gjerne vil se i byttesirkelen kan du også legge ut de her.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Finland
20100 Turku
flag msg tools
All reality is a game. Physics at its most fundamental, the very fabric of our universe, results directly from the interaction of certain fairly simple rules, and chance; the same description may be applied to the best, most elegant and both intellec
badge
and aesthetically satisfying games. By being unknowable, by resulting from events which, at the sub-atomic level, cannot be fully predicted, the future remains malleable, and retains the possibility of change, the hope of coming to prevail; victory.
mbmbmbmbmb
You realise that this falls right in the middle of Spiel'12, right?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
kreikkaturkulainen wrote:
You realise that this falls right in the middle of Spiel'12, right?
You realize not everyone goes to Spiel, right? ;)
Seriously though, there's ALWAYS a convention or something happening somewhere, so I don't see why that should be any reason not to run a math trade. In any case, there's two weeks for adding games, and then another whole week for submitting wants, so even for those attending Spiel there should be lots of time to participate if they so wish. I've had people message me that they miss the trade and want it back, too, which is a big part of why I'm setting it up.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
VETRHUS of Rogaland
United States
Milwaukee
Wisconsin
flag msg tools
badge
An ash I know, Yggdrasil its name. With water white is the great tree wet; thence come the dews that fall in the dales. Green by Urth's well does it ever grow.
mbmbmbmbmb
I'd do international shipping if a copy of Vikingatid shows up in the MT.

It's my singular grail...

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Hvis noen lurer så er ikke byttesirkelen lagt til i OLWLG enda. Har gitt Jeff beskjed, så det er bare å vente til han får tid :)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Daniel T.
Germany
flag msg tools
Pew! Pew! Pew! KABOOOM!
badge
mbmbmbmbmb
Men OLWLG er bare for å legge inn ønskelisten, ikke sant? Er det noen mening med å gjøre noe med OLWLG før Tradelist er stengt? Dette er første Mathtraden min.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Norsk Ridder wrote:
Men OLWLG er bare for å legge inn ønskelisten, ikke sant? Er det noen mening med å gjøre noe med OLWLG før Tradelist er stengt? Dette er første Mathtraden min.
Det er hovedsaklig for å legge inn ønskene, helt riktig. Men det er også mange som bruker den for å legge inn artiklene sine i geeklisten. OLWLG "husker" alt du har lagt ut i tidligere trades, så man kan enkelt kopiere inn ting på nytt i senere trades (istedet for å gå inn og trykke "Add item" i geeklisten og skrive opp alt manuelt).

Du kan lese mer om dette i guiden her: http://boardgamegeek.com/thread/759208/norsk-guide-til-math-...
Søk deg ned til "Legge til spill via OLWLG"
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ole Enes Ebbesen
Norway
Bergen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Jeg er på jakt etter
Wyatt Earp og
10 Days in the Americas
hvis noen har som de ønsker å bytte bort.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ole Enes Ebbesen
Norway
Bergen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Da er byttesirkelen endelig på OLWLG!
http://bgg.activityclub.org/olwlg/

Da kan folk begynne å huke av ting de ønsker seg,
men det er strengt tatt ikke nødvendig før 16. oktober.
frem til da kommer det jo flere spill inn, så man
har ikke full oversikt før det.

Selv synes jeg det er moro, og jeg får en oversikt
over hva jeg har og vil ha.

Bare gi en lyd om det er noe som er uklart med OLWLG,
så skal jeg prøve å guide dere gjennom det.
OLWLG er rotete og stygt og kan derfor virke skremmende komplisert ved første øyekast.
Men det er veldig "easy-when-you-know-how".

Videoene som Gawain har linket til viser veldig godt hvordan det fungerer.
http://boardgamegeek.com/thread/568078/math-trade-video-tuto...

Gawains steg-for-steg guide er også lettvint:
http://boardgamegeek.com/thread/568078/math-trade-video-tuto...
http://boardgamegeek.com/thread/759208
(Et godt stykke nedi: Legge til spill i OLWLG)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Rakk meg i forkjøpet der, Ole! ^^ (du har bomma litt på den andre linken btw)

En liten advarsel til dere som legger til ønsker før listen lukkes: Vær sikker på at dere ser over alt også ETTER at listen er lukket, før dere sender inn ønskene. Folk kan ha endret artikkelen siden sist du kikka på den.

Minner igjen om at listen i OLWLG må oppdateres manuelt (av meg), så ikke få panikk om de nyeste innleggene i Geeklisten ikke dukker opp i OLWLG momentant :)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ole Enes Ebbesen
Norway
Bergen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Gawain wrote:
Rakk meg i forkjøpet der, Ole! ^^ (du har bomma litt på den andre linken btw)
Grrrr .... fikset nå.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Daniel T.
Germany
flag msg tools
Pew! Pew! Pew! KABOOOM!
badge
mbmbmbmbmb
Jeg har Wyatt Earp, men det er tysk versjonen med tysk tekst på flere kort. Skal jeg likevel legge spillet ut på mathtraden?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Norsk Ridder wrote:
Jeg har Wyatt Earp, men det er tysk versjonen med tysk tekst på flere kort. Skal jeg likevel legge spillet ut på mathtraden?
Det er helt opp til deg selv. Folk er interessert i så mye rart :)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ole Enes Ebbesen
Norway
Bergen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Norsk Ridder wrote:
Isch - ikke for min del.
Men om du ikke vil ha det lenger anbefaler jeg å slenge det med i traden.
Som Gawain sier: Folk er interessert i så mye rart.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Det hadde dessverre forsvunnet en regel fra forrige "utkast" når vi åpnet for geekgold. Jeg har nå lagt den inn i geeklisten, men gjentar den her:

Det er strengt forbudt å bytte penger for penger, eller geekgold for geekgold (såkalt arbitrasje). Med andre ord: Å forsøke å bytte dine 200 kroner mot en annen persons 300 kroner, er ikke lov. Hvis et sånt "bytte" dukker opp blant resultatene kommer jeg til å bli irritert, fjerne ønskelisten din, kjøre algoritmen på nytt uten deg, ekskludere deg fra framtidige byttesirkler og besøke deg i de sene nattetimer med en rusten skje.

No easy money here, altså! Sikkert unødvendig å si, men uansett greit å ha det klart.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Må bare si jeg er kjempefornøyd med hvordan månedens byttesirkel går så langt! Kjempemange fine spill, vi har blåst forbi forrige "rekorden" med god margin. Folk er kjempeflinke til å legge ut ting, spør om dem lurer på noe, osv. Får håpe det blir noen bytter ut av det også! God helg, så snakkes vi på mandag, da det åpnes for innsending av ønsker.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Listen er nå låst for nye artikler, og det er åpnet for innsending av ønsker (submit want lists).

Som vanlig er det bare å spørre om dere lurer på noe, eventuelt ta en kikk på guiden: http://boardgamegeek.com/thread/759208/norsk-guide-til-math-... (scroll ned til "Hvordan sende inn ønskeliste").

Vil bare nok en gang minne om at du må klikke deg helt igjennom til "Submit My Wants" for at listen blir sendt. Mottar du ikke en GeekMail om at ønskene er mottatt ("Confirmation of submission of your math trade wants"), så er de ikke det! Og du kan gjøre endringer og sende inn ønskene på nytt igjen så mange ganger du vil fram til fristen går ut (mandag kveld om en uke). Lykke til!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ole Enes Ebbesen
Norway
Bergen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Yeayh!
Hvis noen lurer på noe er det bare å spørre i vei.

Lykke til.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Rune
Norway
Bergen
flag msg tools
mbmbmbmbmb

Vil bare gjøre oppmerksom på at det er to personer med navn Rune Berge med denne gangen. Regner med OLWLG-systemet benytter brukerid og at det dermed er uproblematisk, men i tilfelle det er noen manuelle steg i prosessen er det verdt å være klar over

For mitt Race for the Galaxy får dere aldri!
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Rune wrote:

Vil bare gjøre oppmerksom på at det er to personer med navn Rune Berge med denne gangen. Regner med OLWLG-systemet benytter brukerid og at det dermed er uproblematisk, men i tilfelle det er noen manuelle steg i prosessen er det verdt å være klar over :)

For mitt Race for the Galaxy får dere aldri!
OLWLG er knyttet til BGG-brukernavn, så det er ikke en issue nei :) Skjønner ikke helt hvordan du mener det skulle ha gått for seg uansett om det var snakk om noen manuelle steg, det er jo fortsatt ikke du som har lagt det ut. Men uansett, null problem!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Jeg vil ikke ha RftG-en din heller, bare så det er sagt ;D Vi hadde det innom samlinga en kort stund, men ingen likte det, så det ble kjapt bytta bort igjen. Det er heldigvis litt av sjarmen med byttesirkler også, at alle setter forskjellig pris på spill. En persons gråstein er en annens store skatt. For meg så har spill som ikke spilles vanligvis null verdi, uansett hvor bra de måtte være, så jeg bytter de gledelig bort mot å få prøve noe nytt :)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Veldig hyggelig å se at over halvparten allerede har klart å sende inn en ønskeliste, uten å omkomme i OLWLG-jungelen :D

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Stig Morten
Norway
Kvernaland
flag msg tools
Thunder Alley: Crew Chief Expansion - Coming soon to Kickstarter!
badge
Evil lurks here!
mbmbmbmbmb
Bare for å spørre nå.
Er det mulig å prioritere ønskene våre i en rekkefølge eller tar ikke math traden hensyn til det?

Takk for at du organiserer dette forresten.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ole Enes Ebbesen
Norway
Bergen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
ad79 wrote:
Bare for å spørre nå.
Er det mulig å prioritere ønskene våre i en rekkefølge eller tar ikke math traden hensyn til det?

Takk for at du organiserer dette forresten.
Tradens største hensyn er å få til FLEST mulige bytter.
Men du kan legge inn prioritet i den hvite boksen til høyre
for spillnavnet. Dette vil kun gjelde dersom det er
hips om happ for antallet trades om du får byttet et av
spillene dine mot Spill A eller Spill B.

Du kan bruke hvilke tall du vil. Høyere tall
gir høyere prioritet enn lavere tall, så en 1-10 skala
fungerer fint. Du får ikke mer prioritet om du bruker
100-1000000.
Prioriteten gjelder kun innad for dine spillønsker
og sammenlignes ikke med andres prioriteter.

Og mens jeg er i gang:
Selvom man har submitted want-listen sin så kan man
forandre på den slik som man vil, og submitte på nytt.
Så mange ganger man vil frem til tidsfristen går ut.

2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Sverre Lund
Norway
Trondheim
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Jau, Ebbe er spot on her. Prioriteringer tas KUN hensyn til hvis det er to eller flere "resultat" som gir akkurat like mange bytter.

Det betyr at du vanligvis har like stor sjanse for å få det du har mest lyst på som det du har minst lyst på, så ikke ønsk deg noe du ikke er forberedt på å ta imot i bytte :)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
1 , 2  Next »   |