Recommend
15 
 Thumb up
 Hide
16 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Belgium

Subject: Nieuwe bordspellenwinkel in Gent !! rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Thomas Verstraete
Belgium
Ooike
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Hahaa,

gisteren de nieuwe spellenwinkel in Gent bezocht. Eindelijk een echte bordspellenwinkel in m'n stad.(kweet wel, Outpost is ook aanwezig in Gent, maar de prijzen van de overzeese titels zijn verre van goedkoop en de combinatie café/winkel + het feit dat alle spellen achter de kassa staan en dus niet zomaar te besnuffelen vallen zorgen ervoor dat ik geen regelmatige bezoeker ben).

maar terug naar de nieuwe winkel. Een mooie niet al te grote winkelruimte in de Franklin Rooseveltlaan 140, kben de naam van de winkel vergeten maar ze hebben ook een onlineshop onder de naam gezelschapspellen webshop.be.

De winkel is gevuld met vele spellentitels, voor gezin, occasionele gamer en geek. Ze hebben een deftig aanbod FFG titels, alsook een uitgebreid aanbod Eurogames. De eigenaar is een supervriendelijke kerel die meer dan bereid was om een woordje uitleg te geven of zaken op te zoeken.

De prijzen gaan van normaal tot scherp geprijsd, dus das ook een +

Kwou al vanalles meenemen, maar aangezien secret santa en Broechem er nog aankomen toch nog even gewacht en gewoon Dixit Jinx meegenomen, alsook een uitbreiding op Cosmic Encounter.

hier kom ik zeker nog terug.

14 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Sara Van Landegem
Belgium
Louvain
Vlaams-Brabant
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Re: Niewe bordspellenwinkel in Gent !!
Super, super! Zal eens naar het verre Gent afzakken en een bezoekje brengen!:-)
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Kris Verbeeck
Belgium
Mol
flag msg tools
badge
mbmb
Ik had onlangs de webshop gevonden.
http://www.gezelschapsspelen-webshop.be/home/?gclid=

Ik wacht tot na spel voor een order te plaatsen. Ik ga wellicht voor een blue moon totaal pakket.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Er beginnnen inderdaad meer en meer spellenwinkels op te duiken

Een krantenwinkeltje hier op de Leuvensestraat in Vilvoorde heeft nu ook al Magic stuff, FFG games en goeie euros.

De Zaterdag in Leuven ontdekt dat de vernieuwde Chirowinkel nu ook een aardige collectie Haba games (for kids) en cardgames heeft. Ook de novelty shop in de Mechelsestraat verkoopt nu serieuze eurogames zoals Village, Lancaster, Steam etc.

De tijd dat ge alleen Monopoly en Risk zag liggen in de winkels is lang voorbij
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Sara Van Landegem
Belgium
Louvain
Vlaams-Brabant
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Klopt!! Heb nog niet zo lang geleden ontdekt dat ook de Fnac een gamma aan bordspellen aanbiedt. Leuke uitbreidingen imo!
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Thomas Verstraete
Belgium
Ooike
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb

Ja het is idd wel leuk om zien dat het spellenaanbod ook in andere winkels z'n weg begint te vinden. Een nadeel is wel dat de mensen die het verkopen er weinig of geen kaas van gegeten hebben en je dus weinig kunnen vooruithelpen bij enige onduidelijkheid.

3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
melchett wrote:

Ja het is idd wel leuk om zien dat het spellenaanbod ook in andere winkels z'n weg begint te vinden. Een nadeel is wel dat de mensen die het verkopen er weinig of geen kaas van gegeten hebben en je dus weinig kunnen vooruithelpen bij enige onduidelijkheid.
De vraag is of dit uitmaakt. Je kan er alle kanten mee uit - stel : bomma die een bordspel koopt voor haar kleinzoon terwijl die eigenlijk de laatste shooter wil op de XBox - welk bordspel is dan een goeie en welk is een slechte keuze ? Zelfs de "slechte" keuze kan dan nog resulteren in dat het game terecht komt bij kleine zus die het wel leuk vindt.

Ik denk dat de law of averages speelt en als meer mensen in contact koment met goeie bordspelen dat op termijn altijd een goeie zaak is
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Thomas Verstraete
Belgium
Ooike
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
eddy_sterckx wrote:
melchett wrote:

De vraag is of dit uitmaakt. Je kan er alle kanten mee uit - stel : bomma die een bordspel koopt voor haar kleinzoon terwijl die eigenlijk de laatste shooter wil op de XBox - welk bordspel is dan een goeie en welk is een slechte keuze ? Zelfs de "slechte" keuze kan dan nog resulteren in dat het game terecht komt bij kleine zus die het wel leuk vindt.

Ik denk dat de law of averages speelt en als meer mensen in contact koment met goeie bordspelen dat op termijn altijd een goeie zaak is

Om kort te zijn, ik denk dat dit wel uitmaakt.

Ik ga dus niet akkoord met je veronderstelling. Ik denk dat de kans om bordspelen te verdelen, effectief op tafel te krijgen en een leuke avond te beleven vele malen groter is als je de juiste info krijgt en als de verkoper weet waar hij over praat.

In deze snelconsumerende wegwerpmaatschappij krijg je vaak maar één kans, dus ongewenste, ongekende zaken of gedateerde zaken verdwijnen volgens mij snel in de vergeethoek.

4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Kris Verbeeck
Belgium
Mol
flag msg tools
badge
mbmb
Ik volg Thomas in zijn redenering maar er is meer.

Het is mijn job om spellen te kiezen voor mijn groep. en als er nieuwe deelnemers zijn maakt het zeer veel uit welk spel ik op tafel zet.

Een nieuwe speler is sneller ontmoedigd door regelmoeilijkheden dan een ervaren speler.

Ik heb nu zo'n 400 verschillende spellen al dienen uit te leggen en soms kom ik nog regels tegen die zo onlogisch in mekaar zitten dat ik het spel niet durf uit te leggen. Ik snap het wel dat sommige spellen ongespeeld op ebay terechtkomen ook al was het een goed kado.

Ik stel vast dat mijn kado's zelden gespeeld worden als ik ze niet eerst met hen speel. Als ik vraag hoe het komt is dat meestal domdat de spelregels hen angst inboezemen. De meeste spellen zijn ook niet meer roll and move...

5 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ronny Adriaens
Belgium
flag msg tools
mbmbmbmb
De beste (en snelste) manier om een (nieuw) spel te spelen is de uitleg laten geven door iemand die het spel of al gespeeld heeft, of de spelregels snel kan absorberen en terug uitleggen.
Dit is ook niet iedereen gegeven. Ik heb eens meegemaakt dat iemand mij een spel uitgelegd heeft en dat ik na gespeeld te hebben zelf de regels heb gelezen, deze bleken anders te zijn dan de uitleg. Sindsdien lees ik altijd de spelregels zelf en geef ik ook de uitleg aan nieuwe spelers.
Als ik op het Spellenspektakel een nieuw spel uitgelegd krijg, merk je al snel wie het spel goed kent en wie niet. Kleine foutjes of onvoorziene situaties kunnen uiteraard voorkomen, maar grote flaters moeten toch vermeden worden.
Een lang verhaal om te zeggen dat ik het eens ben met Kris, een eerste indruk van een spel raak je niet snel kwijt.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
fido
Belgium
Unspecified
Unspecified
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Lord Dragon wrote:
De beste (en snelste) manier om een (nieuw) spel te spelen is de uitleg laten geven door iemand die het spel of al gespeeld heeft, of de spelregels snel kan absorberen en terug uitleggen.
Dit is ook niet iedereen gegeven. Ik heb eens meegemaakt dat iemand mij een spel uitgelegd heeft en dat ik na gespeeld te hebben zelf de regels heb gelezen, deze bleken anders te zijn dan de uitleg. Sindsdien lees ik altijd de spelregels zelf en geef ik ook de uitleg aan nieuwe spelers.
Als ik op het Spellenspektakel een nieuw spel uitgelegd krijg, merk je al snel wie het spel goed kent en wie niet. Kleine foutjes of onvoorziene situaties kunnen uiteraard voorkomen, maar grote flaters moeten toch vermeden worden.
Een lang verhaal om te zeggen dat ik het eens ben met Kris, een eerste indruk van een spel raak je niet snel kwijt.
Yep, agricola zuigt...
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bart R.
Belgium
Tongeren
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Even terug on-topic: ik heb een week geleden van de webshop gebruik gemaakt en de service was prima. Normaal gezien koop ik altijd in een 'reguliere' winkel, maar deze had het spel dat ik wilde niet op voorraad (het ging om 'The Road to Canterbury'). Gezelschapsspellen had het wel en nog tegen een faire prijs ook, meteen twee grote pluspunten.

Bovendien werd de bestelling zeer vlot afgehandeld: op 18 december 's avonds laat besteld, op 21 december stond de postbode aan de deur. Met de feestdagen had ik daar echt niet op gerekend!

Slotsom: natuurlijk haalt niets het bij rondsnuisteren in een échte spellenwinkel, maar als wat ik zoek daar niet meteen verkrijgbaar is zal ik zeker nog eens bij deze webshop kijken.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jacques Arickx
Belgium
Oudenaarde
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Het is ondertussen mijn vaste spellenwinkel geworden. Zeker nu ik er op nog geen 100 meter vandaan werk! Uitstekende uitleg van de uitbater en een enorme keuze aan spelen tegen een scherpe prijs.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Thomas De Wolf
Belgium
Gent
Oost-Vlaanderen
flag msg tools
I am the Black Wizards
badge
My hammer listened to Amon Amarth and became Mjölnir
mbmbmbmbmb
Jackarix wrote:
Het is ondertussen mijn vaste spellenwinkel geworden. Zeker nu ik er op nog geen 100 meter vandaan werk! Uitstekende uitleg van de uitbater en een enorme keuze aan spelen tegen een scherpe prijs.
Helemaal mee eens! Beste service ooit in een winkel, lage prijzen en 200% klantvriendelijk. De uitbater is een zeer sympathieke kerel die uitgebreid kan vertellen over de vele bordspellen die je er vindt en over de hobby in het algemeen. De winkel is ook erg gezellig met uitgestalde spellen die je ter plekke kunt uitproberen.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jan db
Belgium
flag msg tools
mbmbmbmb
Een geluk dat ik niet te dicht bij Gent woon. Voor m'n vrouw voelt het nu al aan alsof ik daar de halve winkel heb leeggekocht Toffe winkel, sympathieke, zeer behulpzame vent en mooie prijzen.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Niels Soetens
Belgium
Gentbrugge
Oost-Vlaanderen
flag msg tools
mbmbmbmb
Dakoina wrote:
Een geluk dat ik niet te dicht bij Gent woon. Voor m'n vrouw voelt het nu al aan alsof ik daar de halve winkel heb leeggekocht Toffe winkel, sympathieke, zeer behulpzame vent en mooie prijzen.
Ik woon wel dicht (Gentbrugge) en heb hetzelfde probleem dat mijn vriendin denkt dat ik op korte termijn teveel board games heb gekocht (half waar ).

Maar de opmerkingen over deze winkel zijn allemaal correct. Heel tof (klein winkeltje) waar ik uren zou kunnen blijven kijken naar alle bord spellen. De kerel daar weet echt waarover hij spreekt en is zeer behulpzaam. Prijzen vallen ook zeer goed mee (voor zo ver dat dit van toepassing is op board games ).

Zeker een aanrader!
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls